TJO

Kom hem från sommarstugan igår kväll och drog direkt iväg på roligheter. Vi var några stycken hemma hos Matilda som bland annat spelade kubb och lekte intima lekar haha! :)

Håller just nu på att fixa mig för att ta tåget till Eskilstuna. Ikväll vankas mera skoj för två födelsebarn!

HASSELVIKEN

Tillbringar några dagar på sveriges mysigaste plats: sommarstugan!

♣♣♣♣

FAVORIT I REPRIS

Idag hade jag, Ellen och Eric pizzapicknick, precis som förra året. Blev väldigt lyckat och mysigt! Tjockat mig ordentligt idag, pizza, två glassar och massa jordgubbar!

MÅNDAG

Idag har jag och syrran ätit lunch på Akiko och sedan fikade vi hemma med mamma och pappa eftersom att Kicki fyllde när vi var borta. Det mumsades på glass, maränger, marshsmallows, jordgubbar och chokladsås!

Har precis ätit middag och ska strax slå mig ner med en bok på verandan.

KJOL

3. Jag satte en turkisk peppar i halsen när jag åkte på glaciären i Island
4. Detta inlägg är tidsinställt eftersom jag atm befinner mig på Skopelos
5. Jag har fyra äldre syskon och är därmed yngst
6. Jag är ett proffs på att klaga :)
7. Jag har en förkärlek till pistagenötter
8. Detta inlägg var ytterst tråkigt och enbart tidsfördriv

BLO

Idag hyrde vi (jag, mamma, pappa, min syster och hennes pojkvän) en bil och åkte ut till stranden Blo.

Det blir mycket strandbilder nu för tiden men det är ju typ det enda jag gör!

BADBÅT

Idag tog vi (jag, min syster, hennes pojkvän, två av mina kusiner, min faster, hennes man + några fler) en båt ut till en strand. Stranden var en superfin stenstrand, vattnet var alldeles turkost och stenarna var alldeles vattenslipade och lena.

Har varit superväder hela dagen och snart ska jag, min syster och Christoffer ut och äta middag :)

ANLÄNT

Sitter nu på hotellterassen men ska snart gå till sängs. Skopelos är hittills toppen!

ADJÖ SKIATHOS

Imorgon bär det av mot Skopelos

ELENI

Idag har vi vart på ännu en strand och idag var även vädret på vår sida. Har varit strålande sol nästan hela dagen!

SNAP

Ligger i sängen och snapchatar med Madde. Kommer inte träffa min babe på 6 veckor, det är riktigt sorgligt. Saknar henne redan och det har bara gått 6 dagar!

Vaknade upp till spöregn imorse. Regnet verkligen stod i backen! Nu har det lugnat sig och jag tror att solen är på väg fram :)

BANANA BEACH

Har varit på stranden i stort sätt hela dagen men har även gått en massa promenader, tagit en kaffe på en jätte söt liten bakgårdsbar (där det bodde förtjusande valpar) och även trillat in på en nudiststrand.

KOUKOUNARIES

Har idag varit på Skiathos mest omtalade strand, Koukounaries. Sägs även vara den finaste på ön! Enligt mig var den väldigt fin men lite överskattad. Stranden var vit, mjuk och härlig och vattnet turkost och klart, dock tog turisterna över (massa solstolar, barer och attraktioner) och man hörde på tok för många svenska röster. Men helt klart värt ett besök!

NYTT

Idag åkte vi västerut för att landa på ett litet sunkigt hotell mitt i skogen. Tycker dock att det är sjukt mysigt och charmigt! Anledningen till att vi hamnat här är för att skiathos finaste stränder ligger precis i närheten. Idag var vi på koukounaries, den strand som brukar klassas som den finaste av dem alla!

Sitter just nu med brända fötter och stirrar ut i skogen :)

MEGALI AMMOS

Livet leker

SKIATHOS

Befinner mig just nu på Skiathos. Landade ungefär vid halv två och sedan tog vi taxi till vårt hotell. När vi packat upp och gjort oss hemmastadda gick vi en långpromenad längs stranden och sedan letade vi upp ett supermarket. Sitter just nu på hotellets restaurang och äter mat i solnedgången. Mys!

GÅRDAGEN

Gårdagen var en väldigt trevlig dag. Solade i trädgården med Isabel hela förmiddagen och på kvällen var vi på Husbybadet och partade lite. Åkte hem rätt tidigt och nån gång mitt i natten pussade jag en väldigt omtyckt person hejdå. Nu sitter jag i bilen på väg mot Arlanda!

GREKLAND

Tror inte att jag har berättat så mycket om den kommande greklandsresan! Imorgon, vid den här tiden, sitter jag på arlanda. Planet lyfter vid nio och landar, ca tre timmar senare, på ön Skiathos. Där ska jag och mamma tillbringa den första veckan. Vi bor först tre dagar på ett hotell och sedan fyra dagar på ett annat.

Nästa lördag, när det gått en vecka, ska vi möta upp tjocka släkten för att äta tillsammans och sedan tar vi båt ut till en annan ö, Skopelos. Där bor vi tillsammans på ett hotell i yttligare en vecka. Själva anledningen till denna resa är att min farbror ska gifta sig!

Denna resa ska bli intressant.
-För det första har jag aldrig varit utomlands i 14 dagar förut
-För det andra är det första gången pappas släkt åker tillsammans.
-Örna vi ska till är de öar som Mamma Mia spelades in på
-Första veckan bor vi precis vid Skiathos kändaste och finaste stränder
-Har aldrig varit på ett bröllop utomlands förut

Skiathos - bild från apollo.se
Skopelos - bild från apollo.se

GRATTIS EMMA!

Idag var jag, Madde och Isabel i Eskilstuna för att se på alla studenter. Min fina kusin Emma tog studenten idag så hamnade på hennes mottagning på eftermiddagen. Grattis bästa Emma!!!

FÄRGAR ÖGONBRYN

SOMMARLOV

Igår gick jag på sommarlov!
Avslutade det första året i gymnasiet med att ha två dansuppvisningar inför skolan. Kommer sakna mina kära klassisar under lovet.
Efter avslutningen mötte jag upp Isabel och Sanna, vi åt glass i solen och sedan lunchade vi på stan.

På kvällen kom Madeleine och Viktor hit. Hade en supermysig sommarkväll! Vi grillade och åt god mat, spelade "hockey med stora huvuden" (ingen aning om vad spelet heter haha), spelade kubb och somnade framför film. MYS MED MINA BÄSTISAR helt enkelt.